KAMPAŇ DO PRÁCE NA KOLE

Proč realizujeme různé kampaně? I když si to možná neuvědomujeme, i pěší, cyklistická a veřejná doprava je určitý produkt. A my se ho snažíme dostat k lidem. Chceme, aby si ho "kupovali". Abychom dosáhli žádaného cíle, musíme lidi motivovat. Klíčovou složkou motivace a marketingu jsou kampaně. Představujeme zatím dvě a pevně doufáme, že se jich v roce 2018 také zúčastníte.

Popis projektu:
Již 7. ročník kampaně organizuje na celonárodní úrovni spolek Auto*Mat, z. s. V Jihlavě, která se zapojila v tomto roce popáté, je lokálním koordinátorem spolek SLIBY – CHYBY, z. s. mimo jiné organizátor Jihlavské 24MTB a Jihlavského půlmaratonu. Statutární město Jihlava je hlavním partnerem, soutěž je součástí aktivit v rámci projektu „Kolmo, busem, pěšky, s jihlavskými ježky“.

Motto kampaně 2017: „Do práce na kole jezdí i profíci“.

Cílem a smyslem kampaně a soutěže je motivovat veřejnost k pravidelnému využití kola jako dopravního prostředku do zaměstnání na krátké a střední vzdálenosti. Firemní 2-5 členné týmy se vzájemně motivují k dosažení požadované pravidelnosti ve využití kola jako prostředku k cestě do zaměstnání v průběhu soutěžního měsíce května. Soutěž je otevřená i pro chodce a běžce. Každý účastník si v rámci svého soutěžního profilu nastavuje pracovní „kalendář“ a následně potvrzuje způsob dopravy u jednotlivých jízd. Při dosažení průměrné pravidelnosti 66% postupují týmy i jednotlivci do závěrečného losování o ceny. Paralelně se soutěží i v doplňkových kategoriích výkonnosti mezi muži a ženami. Dalším motivačním faktorem jsou akce zdarma tzv. „na triko“ pro všechny registrované účastníky v průběhu soutěžního měsíce. Každý registrovaný účastník obdrží v rámci registrace do soutěže tričko s originálním motivem daného ročníku a toto mu slouží jako volná vstupenka na díky partnerům realizované společné akce. Pozitivní efekty kampaně jsou nejen podpora ekologické dopravy, zlepšování fyzické kondice a zdraví, ale jistě i posilování komunitního života ve městě setkáváním lidí a šířením myšlenek udržitelného rozvoje ve městech.

Do loňského ročníku soutěže se v Jihlavě zapojilo celkem 415 lidí tvořících 132 týmů. Do finálového losování pak postoupilo 75 týmů a 285 účastníků v kategorii jednotlivců tj. týmů a jednotlivců, kteří splnili 66% pravidelnost. Díky možnostem propagace a i díky atraktivním cenám a akcím „na triko“ lze lépe v období registrací (březen – duben) oslovit více těch, kteří mají vůli změnit své dopravní chování a zlepšit životní prostředí v našem městě. S potěšením sledujeme, že takových lidí každým rokem obecně přibývá a účast v ročníku 2017 v Jihlavě překonala loňský rekord. Celkem se registrovalo v Jihlavě k 30. dubnu 518 lidí tvořících 151 týmů z více než 60 jihlavských podniků, firem, institucí, úřadů a škol. Jihlava se tak stala v přepočtu na počet obyvatel (1,02%) nejúspěšnějším „krajským“ městem. Celkem se v roce 2017 zapojilo 33 měst po celé České republice.